søndag 20. mars 2011

Brokonstruksjon

Å bygge broer er ikke noe jeg har drevet mye med, hverken i virkeligheten eller virtuelt. Det tok da også litt tid før jeg skjønte hva dette gikk ut på, men  da det løsnet ble fort spørsmålet: "Var dette alt?". Nå er jo dette bare en demo-utgave, så trolig ville vi funnet flere muligheter og utfordringer i fullversjonen, men inntrykket jeg satt med var at dette virket litt "gammeldags". Ser vi litt på hva mange av dagens spill tilbyr av bl.a. grafikk og lyd, må nok dette spillet stille litt bak.

Min nivå 3-bro ble seende slik ut og kostet 6911(pund?). Video av testen kan du se her. Som sagt synes jeg dette spillet virket litt for enkelt til å "tenne" elevene, men ser vi på suksesskriteriene i Forskning viser 7, finner vi flere punkter som peker i retning av at dette kunne være verdt å prøve ut i undervisningssammenheng. Dette spillet krever ikke for mye mht. at læreren må sette seg godt inn i det. At spillene skal tilpasses elevsammensetningen og brukes i henhold til uttalte læringsmål, skulle være en grei sak. Mine 7.klasseelever burde kunne skjønne "settingen" ganske greit, og fagmål  i f.eks. matematikk, naturfag og kunst og håndverk ville gjøre dette relevant å bruke. I tillegg tror jeg at spillet ville fungere bra som selvstendig læringsaktivitet uten å måtte være en slags premie for å ha fullført andre aktiviteter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar